Voor de sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen maken wij oa. gebruik van de Gelukskoffer. Een methode met een positieve benadering.
Binnen het team zijn de afspraken rondom het werken met de Gelukskoffer vastgelegd in een kwaliteitskaart sociaal emotionele ontwikkeling.

Veiligheidsplan

Alle betrokkenen binnen onze school moeten zich veilig voelen binnen én om de school. Kinderen moeten zich veilig voelen, zodat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen. Medewerkers moeten zich veilig voelen, zodat zij zich kunnen richten op hun kerntaak: het lesgeven en werken met kinderen. Ouders en verzorgers, maar ook externe partners moeten zich veilig voelen binnen onze school, zodat zij effectieve contacten kunnen onderhouden de medewerkers. In de kern richten wij ons met het veiligheidsbeleid op het zo veel mogelijk voorkomen en effectief afhandelen van
incidenten, op preventieve en curatieve maatregelen. Dit veiligheidsplan geeft inzicht in het veiligheidsbeleid van onze school en de aspecten die samenhangen met veiligheid.

Onze school monitort de sociale veiligheidsbeleving van leerlingen. Leerkrachten en leerlingen in de bovenbouw (groep 6 t/m 8) vullen twee-jaarlijks een vragenlijst in betreffende de veiligheidsbeleving. 

De coördinatoren sociale veiligheid zijn Lisa Beuwer en Edith Rouwenhorst.
De vertrouwenspersoon is Marissa Völkers