Vanaf het moment dat uw kind op school komt, wordt zijn/haar ontwikkeling nauwgezet gevolgd. In de kleutergroepen worden observaties gedaan tijdens spel, werken met ontwikkelingsmaterialen en kringactiviteiten. Hier volgen we dus de leerlingen, in plaats van dat we hen toetsen. Op basis van de observaties wordt er extra ondersteuning ingezet als dat nodig is. Ook kan het zijn dat een leerling meer aan kan. Dan bieden we extra uitdaging aan.

Vanaf groep 3 gebruiken we naast de observaties ook toetsen om de vorderingen van de leerlingen vast te leggen in ons leerlingvolgsysteem. Behalve de toetsen die bij een methode horen, worden er ook onafhankelijke toetsen afgenomen om een objectief beeld te krijgen. Deze toetsen zijn van het CITO–leerlingvolgsysteem leerling in Beeld. Op deze manier kunnen de leerkrachten inzicht krijgen in de ontwikkeling van uw kind door de jaren heen. Deze gegevens en de ervaringen van de leerkracht op het gebied van werkhouding, inzet, taakaanpak, motivatie en concentratie van de leerling worden vanaf groep 2 weergegeven in een portfolio. Dit portfolio verschijnt 2 keer per jaar. Naar aanleiding van ieder portfolio wordt u uitgenodigd voor een gesprek. 

Voor de groepen 1 t/m 3 worden deze gevoerd met de ouder(s) / verzorger(s) en vanaf groep 4 ook met de leerling erbij. Uiteraard kunt u als ouder te allen tijde voor informatie op school terecht.