De directeur  

De directie geeft leiding aan de school en is daarom verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en het onderwijsinhoudelijke, personele, materiële en financiële beleid van de school. 

De kwaliteitscoördinator 

Coördineert de begeleiding van individuele leerlingen en begeleidt leerkrachten bij het verlenen van extra hulp aan deze leerlingen. De kc’er stelt samen met de groepsleerkracht o.a. het groepsplan op.  Daarin staat uitgeschreven hoe het onderwijs ingericht wordt, zodat tegemoet gekomen wordt aan de verschillende onderwijsbehoeften van de kinderen in een groep. Kinderen met vergelijkbare onderwijsbehoeften worden in het groepsplan geclusterd. 

Behalve de coördinerende taak heeft de ib’er ook een taak gericht op vernieuwing en beleidsontwikkeling. Er is op school een orthotheek met onderzoeksmaterialen, speciale leermiddelen en aanvullende of nadere methoden. Daarnaast kunnen extern materialen beschikbaar worden gesteld. De kc'er werkt drie dagen per week aan haar ib-taken en is op die dag ook aanspreekbaar op die taken. 

De groepsleerkracht  

Groepsleerkrachten geven onderwijs aan een groep kinderen. Ze richten zich op het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van lessen. Daarnaast heeft iedere leerkracht andere taken, zoals het bijwonen van teamvergaderingen, lidmaatschap van de medezeggenschapsraad of beheer van de bibliotheek, de voorbereiding van projecten en deelname aan werkgroepen voor schoolontwikkeling. Alle leerkrachten volgen regelmatig nascholingscursussen. Leerkrachten kijken voortdurend naar hun eigen lesgeven en mogelijke verbeteringen voor hun klassenorganisatie om een goede aansluiting bij de leerlingen te waarborgen. Door middel van collegiale consultatie leren de leerkrachten ook van elkaar en vergroten daarmee hun professionaliteit. Werkvormen van Coöperatief Leren en de Kanjertraining zijn structureel in alle groepen ingevoerd. De groepsleerkracht is ook diegene die u het eerst moet aanspreken als er vragen en/of problemen zijn. De groepsleerkracht houdt ook de vorderingen van uw kind bij en controleert of het zich evenwichtig ontwikkelt. Bij problemen zal hij / zij u hiervan op de hoogte stellen.  

Contact ouder(s)/verzorger(s) - leerkrachten 

Een vast spreekuur kent de school niet. U kunt na schooltijd in de meeste gevallen met de leerkrachten spreken. Wilt u wat langer praten, dan is het verstandig om van tevoren een afspraak te maken. U weet dan zeker dat de leerkracht tijd voor u heeft. Mocht u de directeur willen spreken dan kunt even bij hem binnen wandelen. Heeft hij tijd, dan zal hij u te woord staan. Is dit niet het geval dan is een afspraak snel gemaakt.  

Oudercommunicatie 

Goede communicatie is was essentieel belang. Dit heeft dan ook onze continue aandacht. Daar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Wij staan open voor kritiek en leren van onze fouten. Spreekt u ons dan ook gerust daarop aan. 
De communicatie met u onderhouden wij mondeling, via website, mail en de Parro-app. Deze app is gekoppeld aan ons administratiesysteem en daardoor een prima vertrek voor communicatie zoals u die van ons mag verwachten. De installatieprocedure voor de app, met daarbij de inloggegevens, kunt u opvragen bij de directie. 

Informatieverstrekkking aan gescheiden ouders

Er komt veel op u en uw kind(eren) af als u gaat scheiden. Op school doen wij er alles aan om uw kind(eren) tijdens deze periode zo goed mogelijk te ondersteunen. Om die reden vragen wij u ook om de leerkracht van uw kind(eren) te informeren bij een scheiding. 

Wij vinden het belangrijk dat beide ouders betrokken zijn en blijven bij de ontwikkeling van hun kind(eren). Als u na een scheiding allebei het ouderlijk gezag houdt, dan krijgt u van de school dezelfde informatie en wordt u allebei uitgenodigd voor oudergesprekken en activiteiten op schoool. Het is de verantwoordelijkheid van de ouder met het gezag om de andere ouder op de hoogte te houden van belangrijke zaken die het kind aangaan.  In situaties waarbij een van de ouders het gezag heeft, krijgt alleen die betreffende ouder informatie en uitnodigingen. Indien gewenst kan de ouder die geen gezag heeft, contact opnemen met de school om afspraken te maken over de informatieverstrekken. In uitzonderlijke gevallen kunnen gesprekken slechts met één ouder plaatsvinden, bijvoorbeeld bij veiligheidskwesties. 

Verlofaanvragen kunnen worden gedaan door de ouder bij wie het kind inhuis woont. Ouders bij wie het kind niet in huis woont, kunnen alleen een verlofaanvraag indienen met schriftelijke toestemming van de andere ouder. In geval van co-ouderschap houdt dit in dat de ouders alleen verlof kunnen aanvragen voor de dagen dat het kind bij de betreffende ouder in huis woont. Voor de andere dagen kan alleen verlof aangevraagd worden met schriftelijke toestemming van de andere ouder. Ouders die geen ouderlijk gezag hebben kunnen geen verlof aanvragen.